Followers

Wednesday, May 11, 2011

Trolling & Casting @ Semporna : 7 & 8 Mei 2011

Assalamualaikum.... bersua lagi kita. terimakasih daun keladi krn sudi berziarah.. jangan serik, rajin2lah berkunjung... ringan2kan jugak jari klik iklan nuffnang kat atas & tepi tu... dapatlah tolong member beli gewang seketul dua...hehhehe..




07/05/2011 (Sabtu)



6.00 pagi : Bersama Brader Zamry & Roy ke sg. airport... jarak tak sampaipun 1km, boatman Amir dah menunggu d sana... misi kali ini ialah trolling & casting apa2 jak.... kalu dpt tembaring lagi bagus, lama dah aku kempunan si panglima muara nih..


Zamri dgn gewang hinomiya hijau kuningnya yg byk berjasa semasa di lahad datu dulu, brader Roy pulak mempertaruhkan gewang hinomiya kepala merahnya... dan aku pula menaruhkan harapan tinggi kpd gewang "Matrix" yg baru d beli di kedai bawah tangga, Tawau.

Gewang yg dicadangkan oleh tokey kedai setelah gewang kegemaranku hinomiya kehabisan stok.. cantik gewang ni.. murah lagi.. nak beli gewang Rapala, eupro, strike pro... tak mampu bro, almaklumlah... sentiasa nipis dompetku ini... terpaksalah angkat yg cap itik ni...hehhe..




Baru 10 minit menunda, Zamri dah dapat satu misscall... disuspekkan kerapu... Setengah jam berikutnya gewang zamri disambar lagi.. kali ini dpt dinaikkan, sah kerapu...






Kerapu saiz sedap... mangsa hinomiya kuning hijau..



Zamri lagi.... bertuahnya badan!... Kami bila lagi?...






Gewang cap matrik... cantik, murah... tp ada rahsia aku mau kasitau sama kamu orang, jgn bising2 arrr... jgn kasi tau org lain.. gewang ni cantik lariannya bro.. lintang pukang, kejap2 berpusing2 mcm kipas bot... kdg2 boleh terbang... wow!.. boleh trolling ikan terbang...Gua cakap lu...





Lagi2 zamri... tersenyum dgn kerapu ketiganya... tahniah jam..





Semakin lebar senyuman bro zamri dgn kerapu keempatnya... manakala kami masih hampeh..kosong..





Dgn prestasi gewang ajaibku si matrik yg "bilau2", manakan mungkin ada yg berkenan..oleh krn tiada pengganti krn kebanyakkan koleksi gewangku adalah utk casting, tidak sesuai dibuat trolling....lalu kupinjam gewang hinomiya kepala merah si zamri yg tidak digunakan... barulah dpt strike...




Kerapu table size




ikan boto' erok peminat setia redhead




kerapu amat gemar dgn hinomiya selaman dalam...




Hasil keseluruhan trolling... jam 11.00 pagi pulang,... ptg trolling lagi..



Jam 4.00 ptg: Sambung lagi menunda, kali ini berdua bersama brader Zamri... bro Roy tak dpt turut serta krn urusan kerja..





Air masih surut.. menyebabkan kami terpaksa menunggu..




Hanya Minah Janda (MJ) yg tertarik dgn hinomiya kaler belang..

Jam 6.00 ptg pulang.... esok turun lagi..


8/5/2011 (Ahad)

6.00 pagi: Hujan renyai2 yg turun sejak tengah malam masih belum berhenti, namun aku, Zamri & Roy ttp meneruskan plan utk trolling di port biasa kami.. kali ini udang & sotong pasar dibawa bersama utk membottom..




Brader Roy... the boatman..




Bro Zamri dgn hasil trolling ....kerapu baby & hinomiya






Ikan tapak kasut..org sini bilang ikan kemmi... hasil membottom




Jam 12.00 tengahari pulang dgn hasil yg tak seberapa.. namun Alhamdulillah ada jugak kerisi & ketambak yg dibawa pulang utk anak isteri...




Sekian dulu, jumpa d lain laporan.... jgn lupa klik nuffnangnya bro...hihihihi.. thanks..


4 comments:

  1. tq tuan krn sudi menjenguk...

    ReplyDelete
  2. saya cukup suka baca laporan trip pancing kat sini..santai dan menghiburkan disamping banyak memberikan ilmu tentang pemilihan gewang dll

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

Sila Klik... please !!!