Followers

Friday, August 17, 2012

Mancing di Port Baru..

Salam Semua  & Selamat berpuasa...
Entry kali ini ialah trip mancing sebelum puasa yg lalu....
Trip di Port baru iaitu di perairan Kunak..  lebih kurang 100km dari Tawau.
Selepas Subuh bertolak dari rumah bersama kawan mancing lama, si Bani... pertemuan semuala setelah beberapa tahun membawa kpd trip mancing ini..

Perjalanan dgn kereta hampir satu jam tak terasa dek keterujaan mancing di tempat baru..

Ikan Sapi-sapi ... spesis ikan terbaru yg berjaya dipancing berumpankan udang hidup..

Umpan tidak menjadi masalah disini krn kebanyakkan ppendududuk tempatan kerjanya memukat udang selain daripada memancing...


Perairan Kunak... dikelilingi oleh pulau timbun mata... sesuai utk pancingan sepanjang tahun, lokasi mancing terlindung drp ombak besar

Antara GT juvana yg berjaya dipancing... spesis yg biasa dipancing disini

Bani dgn ikan Arut

Pemandangan di Jeti Tanjung Keramat... perkampungan nelayan, majoriti penduduknya dari suku Bajau..

Penduduknya lebih kurang 50 keluarga.. terdapat kemudahan elektrik 24 jam, sekolah rendah juga terdapat disini...

Pemandangan pd waktu pagi di kg. Tg. Keramat...

GT @ ikan putih

Hasil pancingan pada trip kedua....  Hasil keseluruhan pada trip pertama tak sempat digambar krn hujan...
Hajat utk membuat trip ulangan pada Ramadhan tidak kesampaian.... Insyaallah selepas raya Tanjung Keramat akan dikunjungi lagi....


Akhir sekali khas untuk pengunjung blog GPT saya mengucapkan selamat berpuasa dan selamat menyambut hari raya ... Maaf Zahir Bathin...
 

44 comments:

  1. selamat hari raya... esok baru raya.. lepas raya baru mengail

    ReplyDelete
  2. Cantik port baru..:)
    Feel free to visit and follow our humble fishing blog at :
    http://www.kakinginti.rumahpanjai.com
    Cheers!!

    ReplyDelete
  3. sonok btl tgk orang memancing pastu dpt ikan plak..mmg kepuasan bila ikan tarik pastu kita pun plak tarik bila si ikan dah letih

    ReplyDelete
  4. hello suma abg2... Bgus takat nye ni. Le join ke bang...

    ReplyDelete
  5. Nice post. I learn something new and challenging on
    websites I stumbleupon every day. It will always be helpful
    to read content from other authors and practice
    a little something from other sites.
    My blog :: Playing Online

    ReplyDelete
  6. best jah tengok pancing ikan kat sini

    ReplyDelete
  7. kalau free tu singgah sini pulok http://www.myrodreel.com

    ReplyDelete
  8. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum semua kaki pancing..sy mau tanya siapa ada tau d mana blh dpt udang hidup utk d jadikan umpan d sekitar tawau? Klu ada info blh hubungi no sy 0128484574 affan.tq

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum semua..siapa tau d mana blh dpt udang hidup utk d jadikan umpan d area tawau? Klu ada info bgtau ya..ni no hp sy 0128484574 affan

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum semua..siapa tau d mana blh dpt udang hidup utk d jadikan umpan d area tawau? Klu ada info bgtau ya..ni no hp sy 0128484574 affan

    ReplyDelete
  12. Assalamualaikum kawan, saya nak ty adakah dijual rod Zen zagan kat tawau? Sy kaki pancing dari Nunukan. Salam kenal kawan2.

    ReplyDelete
  13. SAYA SEKELUARGA INGIN MENGUCAPKAN BANYAK TERIMAH KASIH KEPADA AKI NAWE BERKAT BANTUANNNYA SEMUA HUTANG HUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARAN SAYA SUDAH BISA BUKA TOKO SENDIRI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN AKI YG TELAH MEMBERIKAN ANKA JITUNYA KEPADA SAYA DAN ALHAMDULILLAH ITU BENER2 TERBUKTI TEMBUS..BAGI ANDA YG INGIN SEPERTI SAYA DAN YANG SANGAT MEMERLUKAN ANGKA RITUAL 2D 3D 4D YANG DIJAMIN 100% TEMBUS SILAHKAN HUBUNGI AKI NAWE DI 085-218-379-259

    ReplyDelete
  14. Halo semuanya, nama saya Indrias Priastuti seorang wanita dari indonesia, dan saya bekerja dengan negara berkembang biak, dan kami telah mendengar dan juga dari perusahaan pinjaman, saya ingin segera menggunakan media ini untuk seluruh indonesia untuk mencari pinjaman internet Sangat hati-hati - Berhati-hatilah agar tidak jatuh ke tangan scammers dan penipu, ada banyak kreditur kredit palsu di sini di internet dan beberapa dalam upaya asli dan nyata,

    Saya ingin memberikan kesaksian saya tentang bagaimana ALLAH membimbing saya ke pemberi pinjaman nyata dan dana pinjaman nyata telah mengubah hidup saya dari rumput menjadi Anugerah, setelah saya tertipu oleh beberapa kreditur kredit di internet, saya kehilangan banyak uang untuk biaya pendaftaran . . , Garansi, pajak, dan setelah pembayaran saya masih belum mendapatkan pinjaman saya.

    Setelah berbulan-bulan di internet dan jumlah uang yang dihabiskan tanpa mendapatkan pinjaman dari perusahaan mereka, maka saya menjadi sangat putus asa untuk mendapatkan pinjaman dari kreditur kredit asli online yang tidak akan menambah rasa sakit saya jadi saya memutuskan untuk menghubungi teman saya yang baru saja mendapatkannya. Pinjaman online, kami meresmikan kami tentang masalah ini dan dia menceritakan kisah seorang wanita bernama Mrs ELINA JOHNSON yang merupakan CEO ELINA JOHNSON GLOBAL LOAN.

    Maka saya dan suami mengajukan aplikasi untuk jumlah pinjaman (Rp 1.000.000.000) dengan tingkat bunga rendah 2%, tidak menjaga usia saya, karena saya mengatakan apa yang saya ingin membangun bisnis saya dan pinjaman saya telah disetujui dengan mudah. Tidak ada stres dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit dan dalam waktu kurang dari sehari setelah sertifikat yang saya setorkan ke bank dan impian saya masuk. Jadi saya ingin saran yang memerlukan panggilan cepat sekarang atau email di elinajohnson22@gmail.com

    Tidak hanya sampai di situ, sang ibu memastikan tim ahlinya membantu Anda dalam berinvestasi sehingga Anda tidak akan pernah bangkrut lagi dalam hidup Anda.

    Dia adalah wanita yang sangat baik dan dia tidak tahu saya melakukan ini. Saya berdoa semoga ALLAH memberkati dia untuk hal-hal baik yang telah dia lakukan dalam hidup saya. Anda juga bisa menghubungi saya di indriaspriastuti2@gmail.com nice day info lebih lanjut..

    ReplyDelete
  15. It s a very useful page. Thank you. f30617ead772f7519220d6e69ad5ff63
    omerli
    bayrakli
    atkaracalar
    hasankeyf
    osmaneli
    yerkoy
    bozcaada
    akyaka
    yalihuyuk

    ReplyDelete
  16. Congratulations on your article, it was very helpful and successful. f412ac65d68f427a4007c696b1587d80
    numara onay
    website kurma
    website kurma

    ReplyDelete
  17. Thank you for your explanation, very good content. 25f6f42f0250e1452dffcf4cc7406d99
    altın dedektörü

    ReplyDelete
  18. Thanks for your article. 86b11e2ea4cda7dc558b200be201ae37
    evden iş imkanı

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

Sila Klik... please !!!